Facebook for Business

Med över 2 miljarder aktiva användare är Facebook den viktigaste pusselbiten i företagets sociala strategi. Du får kunskap hur du kan arbeta med Facebook som en integrerad del i din marknads-, försäljnings- och rekryteringsprocess och konkret vägledning i hur du ska hantera den svåra balansgången mellan ditt privata och professionella jag.

DAG 1: FACEBOOK FOR BUSINESS – TEORI & PRAKTISKA ÖVNINGAR

  • Social Selling & Social Marketing: Så anpassar du företagets sälj- och marknadsföringsprocess till den moderna kundens digitala och sociala köpprocess.
  • Social Recruiting: Effektivisera din rekryteringsprocess med social och digital data, sociala nätverk och social media på digitala mötesplatser där talangerna är organiserade och aktiva.
  • Facebooks historik, nutid… och framtid: Vidga din syn på Facebooks påverkan våra affärsverksamheter genom aktuell statistik, verkliga case och ökad kunskap om hur Facebooks innovationer förändrar branscher, yrkesroller, affärsprocesser och beteenden.
  • Facebooks algoritm: Hur ska du arbeta för att skapa synlighet på Facebook? Tillsammans går vi igenom och analyserar Facebooks algoritm som helt sätter spelreglerna för både din och verksamhetens marknadsföringsstrategi.
  • Social Marketing: Så bygger du upp engagemang och dialog för ökad preferens och lojalitet med grund i målgruppens beteenden, contentstrategi, tekniska lösningar och Facebooks algoritm.
  • Privat Facebookstrategi: Strategi för ditt personliga varumärke på Facebook.
  • Vanliga misstag och missuppfattningar du vill undvika

Facebook for Business - Susanne Billström

DAG 2: FACEBOOK FOR BUSINESS – PRAKTISKA ÖVNINGAR & HANDS-ON

  • Facebook som arbetsverktyg: Optimering av ditt nyhetsflöde och privata närvaro samt upprättande av en kraftfull bevakning av dina befintliga och önskade kunder, konkurrenter och leverantörer och ambassadörer i realtid.
  • Privat profil: Ta kontroll över din närvaro! Så bygger du ditt personliga varumärke och hanterar balansgången mellan ditt privata och professionella jag.
  • Social Selling: Praktisk övning i hur du identifierar, analyserar och engagerar dina kunder för att bli deras top of mind, samt metodik för hur du praktiskt går tillväga för att skapa varma ingångar via rekommendation till önskade prospects.
  • Social Recruiting:  Praktisk övning i hur du identifierar och kvalitetssäkrar önskade kandidater samt metod för hur du kan arbeta förebyggande för att attrahera talanger i framtiden.
  • Företagssidor & grupper: Genomgång av tekniska funktioner och metoder som du kan använda på olika sätt, beroende av affärsprocess.
  • Hot, risk, kris och personlig integritet
  • Strategiska frågeställningar och handlingsalternativ

Framgångsrik Facebookstrategi B2B, Agneta Rythen Martin, Afema ABMETODIK
Alla CUIRL’s kurser är praktiskt inriktade med fokus på det annorlunda tänk och förhållningssätt som krävs för att skapa tydlig affärsnytta i sociala medier. Deltagarna arbetar ”hands-on” från sina egna datorer och tillämpar sina nyvunna kunskaper direkt på sina respektive användarprofiler och företag.

MÅLGRUPP
Facebook for Business vänder sig till dig som är VD/ägare och konsult eller arbetar med affärsutveckling, försäljning B2B, marknadsföring eller HR- och rekrytering.

NIVÅ
Avancerad

ANTAL DELTAGARE
5-10 deltagare per kurstillfälle

PRIS
9 900kr exkl moms/deltagare för två kursdagar

PLATS
CUIRL, Skeppsbron 28, 111 30 Stockholm (gamla stan)

ANMÄLAN
Skicka din intresseanmälan till malin@cuirl.se så kontaktar jag för mer information.